Receptor

Quiero comprarme un receptor, denon, estoy entre 1603 y 1803, que me aconsejas, vale las pena pagar los 200 euros de diferencia, que diferencias hay entre ellos, y en cuanto a altavoces que me aconsejas, ha visto unos canton movie 10mx en electrónica 24, que me aconsejas, tengo un mar de dudas haber si puedes resolvermelas.

2 Respuestas

Respuesta
Realmente si existen diferencias entre el 1603 y 1803...
Pero la pregunta correcta seria... ¿Cuál es el receptor que reúne verdaderamente mis necesidades?...
El AV 1603 es un 5.1 a 80 W., Prologic II y DTS... Es unaparato bastante completo "no esta nada mal"... PERO!
El 1803 es un 6.1 a 90 W., Prologic II, DTS, DTS-ES, DTS-NEO 6, y ademans compatible con DVD-AUDIO y SUPER-AUDIO CD.
... ¿Preguntas qué si merece la pena esos 200 euros?. Pues si merece mucho la pena!
De todas formas lo más importante es tus necesidades.
DENON es una marca de mucho calibre lo que decidas estará bien..
Chao... puntúa...
Respuesta
Con respecto a los recivers te pego la info q tengo yo y fijate, a mi me parece q por 200 euros ganas muchas cosas, con el tema de los gabinetes la verdad me mataste, no conosco ninguno de los dos y te soy sincero, no me costaria nada buscar en internet y opinar, pero seria una opinion no valida puesto q no los escuche sonar.
Volviendo al tema de los avr te coemnto q son dos cosas totalmente distintas, por ejemplo el avr-1803 vieno con 6.1 discrete, decodificacion dolby digital surround ex, cross over variable para el sub, etc, muchas cosas mas. Yo no conosco los precios en tu pais pero si 200 euros para ustedes es un monto no muy importante te recomendaria q te tires al 1803, aca abajo te paso ytoda la data para q compares vos mismo.
AVR-1603
Dolby Digital, ¿Dolby Pro Logic II and DTS A/V Receiver? Dolby Pro Logic II, with Cinema and Music Modes? ¿Dolby Digital and DTS decoding? ¿32 bit Analog Devices DSP processor? ¿5 equal power amplifier channels? 80 watts per channel into 8 ohms, <. 08%THD, 20Hz - ¿20 kHz? 110-watts per channel into 6 ohms, 1kHz, <. ¿7%THD? ¿Discrete power amplifier stage? ¿5 Channel Stereo? ¿Personal Memory Plus? Virtual Surround (for use with 2 speakers)? 24 bit, ¿96 kHz DACs? 24 bit, ¿96 kHz digital interface receiver? 24 bit, ¿96 kHz stereo PCM digital playback? Speaker A/B (¿Front) selector? Front Panel A/V inputs, ¿including Optical Digital with cover? 6 Channel External Input (for DVD-Audio) with wideband (100 kHz) frequency response? Addressable digital inputs, 2 optical, ¿1 coaxial? One Optical digital output for recording? Component, "¿S" & composite video switching? ¿Banana plug compatible speaker terminals all channels? Subwoofer Pre-out, with Variable Cross-¿over points(80/100/120Hz)? All new Pre-programmed remote control features TV, VCR, ¿DVD codes from other manufacturers? Dimensions: 17.1"w x 5.8"h x 16.4"d
AVR-1803
Dolby Digital Surround EX, ¿Dolby Pro Logic II & DTS ES Discrete 6.1 A/V Receiver? Dolby Digital, ¿including Surround Ex decoding? ¿Dolby Pro Logic II decoding with Cinema and Music Modes? DTS ES Discrete 6.1, ¿Matrix 6.1 decoding? DTS Neo:¿6 Cinema & Music Surround decoding? Analog Devices Melody 32-bit Fixed Point DSP processor? ¿6 Channels equal power amplifier section? 80 watts per channel (8 ohms, 20 Hz-20 kHz, <. 08%THD)¿? 110watts per channel (6 ohms, 1 kHz, <.7%THD)¿? ¿Banana Plug Speaker Connections all channels? Subwoofer Pre-out, with Variable Cross-¿over points(80/100/120Hz)? 24 bit, ¿96 kHz high resolution DACs on all eight channels? Real 24 bit, ¿96 kHz Digital Interface Receiver? 2 sets component video inputs(27MHz), compatible with progressive DVD, ¿DTV? ¿5 sets composite and "S" video inputs? 5.1 external wide bandwidth (100 kHz) input for future multi-channel formats (such as DVD-¿Audio)? 5/6 Channel Stereo? ¿Personal Memory Plus? 4 assignable digital inputs (3 Optical, ¿1 Coaxial)? ¿Optical digital output? Front Panel A/V Inputs, with S-¿Video and Optical Digital? 9 analog inputs including built-¿in AM/FM tuner? Multi-Zone stereo pre-amp level audio outputs, ¿with Discrete Power on/off, Source selection and Remote Volume Control? Assignable 6th Channel Amplifier, for Second Zone with Discrete Remote Volume Control? Remote I/O Ports ? Glow-Key pre-programmed remote features codes from other manufacturers; ¿Glow in the dark main function keys? Dimensions: 17.1"w x 6.7"h x 16.4"d