Impost escombreries, que passa si no és paga?

Bondia

Lagestiód'escombraries d'on visc a Mediona, poble de la província de Barcelona,​​fa molts anys que éspèssima, ens queixem però res, vénen d'altres pobles a llençar-nos les escombraries. Aquest any ens pugen les escombraries 100 euros, és a dir que pagarem 250 euros d'escombraries per cada casa. M'he informat que als 4 anys si no pagues prescriu el deute, i que en el cas de vendre l'habitatge, s'han de liquidar elsúltims4 anys amb les respectives demores. ¿La meva pregunta és cert? ¿L'altra pregunta és et poden embargar el compte bancari per no pagar aquest impost?

Gràcies.

1 Respuesta

Respuesta

Prescriu als quatre anys només si no és reclamat. Si l'ajuntament ho reclama, no prescriurà. Podria acabar amb un embargament, efectivament.

Gràcies per la resposta, però llavors la informació que corre per internet no es correcte.???

No sé quina informació en concret ni d'on l'ha tret, però que a Internet pot trobar tota la inormació incorrecta que vulgui, és un fet.

En qualsevol cas, un deute prescriu després d'un determinat termini si no es reclama (via judicial/extrajudicial)

Si no s'aturés la prescripció amb la reclamació, tots els deutes prescriurien i ningú els pagaria mai

Gràcies per la informació. Amb això que em comenta, aleshores no hi ha manera de pressionar l'ajuntament perquè compleixin els serveis,peròels habitants hem de pagar religiosament.

Jo hellegitque prescriu, però és clar, no hellegitque és quan no te la reclamen des de l?ajuntament. És a dir, que lamentablement els ciutadans estem totalment desprotegits.

Gràcies per la informació, continuaré indagant en altres plataformes. Una salutació.

Deixar de pagar no és mai una bona mesura de pressió. I encara menys amb les administracions. Si volen pressionar (i parlo en plural perquè diu que vostès es queixen) haurien de fer servir altres vies:

- Parlar amb l'alcalde (és un poble i segur que és més fàcil que voler parlar amb l'alcalde d'una gran ciutat)

- Presentar instàncies, per escrit

- Alguna acció de protesta col·lectiva