Traducir este texto al español.

Born in 1959 in guatemal. She started work at the age of eight because she could not go to school. An indian hersel, she campaigned for the rights of indigenous peoples in central america.
born in atlanta, georgia,usain 1929.he campaigned for the rights of blak people in the usa. Four years after receiving the nobel peace prize in 1964, a white extremist killed him.
born in 1910 as agnes gonxha bojaxhiu. She was a roman catholic nu. She worked all her life for poor people in the third world.

1 respuesta

Respuesta
Nacida en guatemala en 1958. Empezo a trabajar a los 8 añosporuqe no pudo ir a la escuela. Lucho por los derechos de los indigenas en America Central.
//
Nacido en Atlanta, Georgia, Estados Unidos en 1929. Hizo campañas por los derechos de la gente negra en EEUU. 4 alños despues de recibir el Nobel de la paz en 1964, un extremista blanco le asesino.
//
Nacio en 1910 como Agnes Gonxha Bojaxhiu. Era una (la palabra nu no existe)catolica . Trabajo toda su vida para los gente pobre del tercer Mundo.
Saludos. No te olvides de puntuar la respuesta.