Divisor electronic de tensions

Apreciat Xavier:
voldria sebre com es pot "dividir" una tensio continua entre una altre de forma purament analogica. Ho necessit concretament per disenyar un medidor de consum de litres per 100 kms, com els que duen els cotxos. Com ja sabras, s'ha de dividir una tensio prorcional a la velocitat del cotxo per una tensio proporcional al consum de benzina del motor.
gracies,
Jaume

1 Respuesta

Respuesta
en aquesta adreça que et passo http://doc.chipfind.ru/ad/ad530.htm
Podras descarregar-te les característiques técniques d'un circuit integrat (AD530)que fa la feina de dividir dos valors de tensió. Mira-ho a la pàgina cinc del pdf que et descarregaràs.
Si et convé més ajut no dubtis a dir-m'ho.
Xavier
Hola Xavier:
ja fa uns quants mesos que et vaig fer una pregunta...  ( maig del 2007) i vaig rebre la resposta de part teva ben aviat però no  hem vaig enrecordar de contestar-te.  Et deman disculpes per tant de retràs de part meva.  La teva informació es la única que em va servir,  a aquest pdf que hi ha al teu link hi tota la informació que necessit per fer una divisió de tensions de forma analògica.
Encara que vaig deixar aparcat el tema de fer una medidor de consum de benzina, ara se com fer l'operació que hem semblava més complicada.  A la meva empresa hi ha uns quants enginyers de telecos i cap va sebre donarme una resposta concreta, tothom deia que s'havia de fer de forma digital..
gracies i perdona un altre pic que hagi tardat tant en agraïr la teva resposta.
Jaume