Error deprecated

Hi,
I'm using a JavaBean from a JSP with Tomcat 4.0.6, Tomcat can found the three files, but Im getting an error, and I think the code is good, because is an example from a book.
I have 3 files:
- beans.html -->Root
- beans.jsp -->Root
This the first part of the file:
<jsp:useBean id="languageBean" scope="page" class="LanguageBean">
<jsp:setProperty name="languageBean" property="*"/>
</jsp:useBean>
<html>
<head>
- LanguageBean.class -->WEB-INF/classes/
This is the error I'm getting:
Apache Tomcat/4.0.6 - HTTP Status 500 - Internal Server Error
--------------------------------------------------------------------------------
type Exception report
message Internal Server Error
description The server encountered an internal error (Internal Server Error) that prevented it from fulfilling this request.
exception
org.apache.jasper.JasperException: Unable to compile class for JSPNote: sun.tools.javac.Main has been deprecated.
An error occurred at line: 1 in the jsp file: /beans.jsp
Generated servlet error:
C:\Program Files\Apache Tomcat 4.0\work\Standalone\localhost\_\beans$jsp.java:56: Class org.apache.jsp.LanguageBean not found.
LanguageBean languageBean = null;
^
An error occurred at line: 1 in the jsp file: /beans.jsp
Generated servlet error:
C:\Program Files\Apache Tomcat 4.0\work\Standalone\localhost\_\beans$jsp.java:59: Class org.apache.jsp.LanguageBean not found.
languageBean= (LanguageBean)
^
An error occurred at line: 1 in the jsp file: /beans.jsp
Generated servlet error:
C:\Program Files\Apache Tomcat 4.0\work\Standalone\localhost\_\beans$jsp.java:64: Class org.apache.jsp.LanguageBean not found.
languageBean = (LanguageBean) java.beans.Beans.instantiate(this.getClass().getClassLoader(), "LanguageBean");
^
An error occurred at line: 12 in the jsp file: /beans.jsp
Generated servlet error:
C:\Program Files\Apache Tomcat 4.0\work\Standalone\localhost\_\beans$jsp.java:94: Class org.apache.jsp.LanguageBean not found.
out.print(JspRuntimeLibrary.toString((((LanguageBean)pageContext.findAttribute("languageBean")).getName())));
^
An error occurred at line: 15 in the jsp file: /beans.jsp
Generated servlet error:
C:\Program Files\Apache Tomcat 4.0\work\Standalone\localhost\_\beans$jsp.java:101: Class org.apache.jsp.LanguageBean not found.
out.print(JspRuntimeLibrary.toString((((LanguageBean)pageContext.findAttribute("languageBean")).getLanguage())));
^
An error occurred at line: 18 in the jsp file: /beans.jsp
Generated servlet error:
C:\Program Files\Apache Tomcat 4.0\work\Standalone\localhost\_\beans$jsp.java:108: Class org.apache.jsp.LanguageBean not found.
out.print(JspRuntimeLibrary.toString((((LanguageBean)pageContext.findAttribute("languageBean")).getLanguageComments())));
^
6 errors, 1 warning
at org.apache.jasper.compiler.Compiler.compile(Compiler.java:285)
at org.apache.jasper.servlet.JspServlet.loadJSP(JspServlet.java:548)
at org.apache.jasper.servlet.JspServlet$JspServletWrapper.loadIfNecessary(JspServlet.java:176)
at org.apache.jasper.servlet.JspServlet$JspServletWrapper.service(JspServlet.java:188)
at org.apache.jasper.servlet.JspServlet.serviceJspFile(JspServlet.java:381)
at org.apache.jasper.servlet.JspServlet.service(JspServlet.java:473)
at javax.servlet.http.HttpServlet.service(HttpServlet.java:853)
at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.internalDoFilter(ApplicationFilterChain.java:247)
at org.apache.catalina.core.ApplicationFilterChain.doFilter(ApplicationFilterChain.java:193)
at org.apache.catalina.core.StandardWrapperValve.invoke(StandardWrapperValve.java:243)
at org.apache.catalina.core.StandardPipeline.invokeNext(StandardPipeline.java:566)
at org.apache.catalina.core.StandardPipeline.invoke(StandardPipeline.java:472)
at org.apache.catalina.core.ContainerBase.invoke(ContainerBase.java:943)
at org.apache.catalina.core.StandardContextValve.invoke(StandardContextValve.java:190)
at org.apache.catalina.core.StandardPipeline.invokeNext(StandardPipeline.java:566)
at org.apache.catalina.valves.CertificatesValve.invoke(CertificatesValve.java:246)
at org.apache.catalina.core.StandardPipeline.invokeNext(StandardPipeline.java:564)
at org.apache.catalina.core.StandardPipeline.invoke(StandardPipeline.java:472)
at org.apache.catalina.core.ContainerBase.invoke(ContainerBase.java:943)
at org.apache.catalina.core.StandardContext.invoke(StandardContext.java:2347)
at org.apache.catalina.core.StandardHostValve.invoke(StandardHostValve.java:180)
at org.apache.catalina.core.StandardPipeline.invokeNext(StandardPipeline.java:566)
at org.apache.catalina.valves.ErrorDispatcherValve.invoke(ErrorDispatcherValve.java:170)
at org.apache.catalina.core.StandardPipeline.invokeNext(StandardPipeline.java:564)
at org.apache.catalina.valves.ErrorReportValve.invoke(ErrorReportValve.java:170)
at org.apache.catalina.core.StandardPipeline.invokeNext(StandardPipeline.java:564)
at org.apache.catalina.valves.AccessLogValve.invoke(AccessLogValve.java:468)
at org.apache.catalina.core.StandardPipeline.invokeNext(StandardPipeline.java:564)
at org.apache.catalina.core.StandardPipeline.invoke(StandardPipeline.java:472)
at org.apache.catalina.core.ContainerBase.invoke(ContainerBase.java:943)
at org.apache.catalina.core.StandardEngineValve.invoke(StandardEngineValve.java:174)
at org.apache.catalina.core.StandardPipeline.invokeNext(StandardPipeline.java:566)
at org.apache.catalina.core.StandardPipeline.invoke(StandardPipeline.java:472)
at org.apache.catalina.core.ContainerBase.invoke(ContainerBase.java:943)
at org.apache.catalina.connector.http.HttpProcessor.process(HttpProcessor.java:1027)
at org.apache.catalina.connector.http.HttpProcessor.run(HttpProcessor.java:1125)
at java.lang.Thread.run(Thread.java:536)
Thanks

1 respuesta

Respuesta
C:\Program Files\Apache Tomcat 4.0\work\Standalone\localhost\_\beans$jsp.java:108: Class org.apache.jsp.LanguageBean, this error is because you must to import the class because if you don't import the class the server try to find it in the jsp package classes and don't fint it.