Formula stock de seguridad y rotación de stock

Hola,
Hemos abierto un hospital para animales y necesito saber como se sabe la Formula stock de seguridad y rotacion de stock.
No sabemos de logistica, he mirado internet y las formulas no las entienden bien. Hay  formula facil que podamos saber para poder utilizarla?
Lo siento por mi español, no es bueno.
Gracias desde San Francisco.
Eve Morris.

1 Respuesta

Respuesta
hi. just some time ago i did a study like this for the stock room where i am working...
1.-Identifies and classifies materials in your inventory, you must know the frequency of use for those materials i mean how often do you use each one of them
2.- Once you did last point, need to know how fast your provider responds to a request (of each material)
F.e:
product  A
how often? every 4 days
how many used? 2
response time from provider = 8 days
if you are going to use 2 pieces of product A every 4 days,  and your request is going to be solved after 8 days , you must ensure product A for those 8 days ....
inventory = 8 days provider/ 4 days = 2
So 2 pieces of product A changed or used after 4 dyas, times 2 = 4 pieces of inventory