No me sale agua caliente y tengo muy poca presión

El agua fría funciona perfectamente y con mucha presión en todos los grifos y en la ducha, también va perfectamente la calefacción pero el agua caliente solo sale durante unos 2 minutos. Por otras veces que nos ha pasado, debido al agua tan dura que tenemos aqui, se obstruye el filtro del agua por la cal. Pido por favor que alguien me explique cómo se saca el filtro para poder limpiarlo. Necesitamos ayuda, ya no podemos más con este problema persistente, estamos desesperadas. Lo agradeceríamos muchísimo.

Tenemos una caldera Chaffoteaux Pixma Green.

Respuesta

https://www.youtube.com/watch?v=ljuJIKVL-Co

Cualquier duda dilo! Y suerte con la limpieza.

Recordad que el kamikaze del video ha desmontado media caldera para sacar el filtro pero si miráis por abajo a la parte derecha esta el filtro, media giro al tapón y sale, y para volverlo a montar lo mismo pero invertido. No hace falta ni un destornillador. Poned un cubo debajo si no queréis estar limpiando después.

Tienes nombre catalán, jo soc de Barcelona.

Hola Albert!

Moltes gràcies per la teva resposta. Si som catalanes!

Fantàstic això es el que voliem saber pero què és el que tenim que tancar abans de treure el filtre i netejar-lo? Perque no entenem gairabé el que diu en el video sobre aixo i volem estar ben segures del que s'ha de tancar abans i que no la liem!

Esperem la teva resposta :)

Has de apagar la caldera, un cop apagada, tancar el gas, la llum ja sigui desendollant o baixant el magnetotérmic que correspongui, i per últim l'aigua, si pots obre una aixeta del aigua calenta y freda per treure la presió a la caldera. Si no tanques l'aigua, cuan treguis el filtre pots liar una bona a casa, el gas i la llum es tanquen per seguretat.

El gas no cal tancar la general, si la caldera te la se va clau de pas, amb aquesta clau es suficient.

Hem de tancar el pas general de l'aigua?

I que vols dir amb obrir una aixeta del aigua calenta y freda per treure la presió a la caldera?

Et passo les fotos del filtre perque hem intentat girarlo pero està totalment fixat i no es mou en lo més minim. S'ha de girar en sentit contrari a les agulles del rellotge no?

Si, has de tancar el pas general de aigua, i un cop tancat obre una aixeta amb aigua freda i calenta (pot se la mateixa aixeta oberta a mitad/mitad) Aixi la caldera no te presio de aigua y segurament podras obrir-ho millor.

Mira el minut 3:00 del video, alla posa el filtre de nou, te uns forats especials que al girar queda tancat i si gires en el altre sentit s'obre.

Has de girar 1 cm en la direció de la fletxa gran i una mica cap a baix.

Tens molt poc espai per agafar el tap del filtre, si no pots afagarlo be, prova de fer servir un drap, li dones la volta sensera i retorces el drap, despres agafes el entortolligat del drap i gires en la direccio de la fletxa.

Pero despres de treure la presio, el tap hauria de sortir facilment.

No, en el sentit horari.

Moltes gràcies per tot Albert pero no ha servit de res... hem conseguit treure el filtre pero ens hem quedat alucinades de veure que ni siquiera estaba brut. Continua tot igual... sabríes dir-nos quin pot ser el possible problema?

Si, el problema si no es el filtre, es que el circuit de la caldera que escalfa el aigua a cristalizat molta cal i esta obtruit, hi ha una técnica que amb una bomba de aigua, que alguns fan servir una ampolla de fumigar, altres la bomba de desaigue de la rentadora o una ja preparada (mes profesional) fan circular acid (vinagre, antical...) per el serpentín de la caldera eliminant la cal i recuperant el caudal de les tuberies de la caldera. T'enseño un parell de videos:

https://www.youtube.com/watch?v=N45HkxCwVbk

https://www.youtube.com/watch?v=rXkH20Lr0fs

Albert, tu et dediques a aixo o ens ho faries?? Perquè per donar-li a guanyar amb un altre, amb la gran ajuda que ens has donat amb tantes ganes i atenció, prefereixo donar-t'ho a tu i a mes encantades. Nosaltres vivim a Sitges.

No, jo soc un manetes en general, com a entreteniment, realment treballo de químic a una empresa farmaceutica, si ho hagues de fer per casa meva hauria de ferme una bomba pero no ho he tingut que fer-ho mai donat que tinc acumulador electric i no tenen tant aquests problemes. Es millor que us ho fasi un profesional, tindra les eines i experiencia fent-ho. De totes formes moltes gracies per la confiança.

Abans de buscar algu que us ho faci, hi ha un dels dos mandos de la caldera, crec que al video es veu que es el de adalt, que si el gires surt mes caval o menys caval de aigua, mira que la roda estigui posada al maxim caval (l'aigua surtira menys calenta pero no es parara), i per asegurar, pero no crec que sigui el problema donat que el aigua freda surt correcte de presio, pero neteja els filtros de les aixetes sempre va be.

https://www.youtube.com/watch?v=wR40ymdx3c0

Si fent aquestes dues coses segueix igual, llavors si que hauries de buscar algu que t'ho pugui fer.

Proba tambe de no posar el filtre a la aixeta que s'et para el aigua calenta, si al no posar filtro es soluciona el problema, es por treure les peçes del filtro per que no faci de estalviador de aigua pero mantingui la "estetica".

A vere si alguna de aquestes coses et soluciona el problema. Ja diras com va.

Oh quina pena. Tu saps d'algún bon fontaner? Em podríes recomenar algún?

Necessitem un de confiança perque estem cansades de que ens enganyin.

Ens pasa a tots. Cuan has de trucar per alguna reparacio tremoles. No conec cap de confianca.

D'acord... no podem expressar-te amb paraules la gratitud que sentim per les ganes que has tingut en intentar ajudar-nos. Has demostrat ser una persona estupenda, i això no és troba fácilment. Et desitgem tot lo millor. Una abraçada

Gracies. ¿Has mirat si pots aumentar el caudal amb el mando de la caldera? Sort amb la reparacio i si algún día podem ajudarte ja saps estem aquí. Una abraçada.

Si pero de totes formes l'aigua freda surt amb molta quanitat i força. Gràcies de nou i que vagi molt bé!

Si per aixo t'ho dic com a ultima opcio a probar, potser treient el filtre es soluciona el problema. Al menys de moment. Netejar els filtres de les aixetes no esta de mes. I si treientlo es soluciona genial (tot i que no crec)

2 respuestas más de otros expertos

Respuesta

No conozco al detalle esta caldera, de todas maneras el filtro siempre esta justo en la entrada de agua fría en la caldera, debe tener un tapón con rosca o un pasador que fije el tapón.

De todas maneras el caudal debe haber menguado de forma ostensible para que el detector de caudal no detecte la demanda o se pare a continuación.

¿Es así tienes un caudal muy reducido en agua caliente?

Respuesta

Por lo que dices, tiene pinta de ser el intercambiador de placas, lo que has desmontado no es ningún flitro de agua, es simplemente el deposito que hace sifón, del agua de la condensación que genera la caldera, no tiene nada que ver con el circuito del agua, y yo personalmente soy Valenciano y os leo y entiendo, pero aquí hay gente de todas partes incluso de fuera de España, y si alguna vez alguno se encuentra con el mismo problema, estaría bien pudiera entenderlo.