Varias dudas sobre ficheros com en windows

Hola amigo,
Hace poco me he encontrado con que en mi actual trabajo, se instalan unas versiones que ellos llaman "COM" y que contienen, según ellos, la versión de sistema operativo, en este caso windows, junto con los drivers de las placas que usamos actualmente en nuestros equipos.
Mi pregunta es: Qué es exactamente una COM y qué puede llevar??
He leído que se define como COM a un fichero ejecutable en sistemas windows.
Agradecería vuestra aclaración.
Un saludo.

1 Respuesta

Respuesta
Creo que ya te respondi en la anterior pregunta...
Por las dudas, aca va de nuevo:
Microsoft COM (Component Object Model) technology in the Microsoft Windows-family of Operating Systems enables software components to communicate. COM is used by developers to create re-usable software components, link components together to build applications, and take advantage of Windows services. COM objects can be created with a variety of programming languages. Object-oriented languages, such as C++, provide programming mechanisms that simplify the implementation of COM objects. The family of COM technologies includes COM+, Distributed COM (DCOM) and ActiveX® Controls.
Microsoft provides COM interfaces for many Windows application programming interfaces such as Direct Show, Media Foundation, Packaging API, Windows Animation Manager, Windows Portable Devices, and Microsoft Active Directory (AD).
COM is used in applications such as the Microsoft Office Family of products. For example COM OLE technology allows Word documents to dynamically link to data in Excel spreadsheets and COM Automation allows users to build scripts in their applications to perform repetitive tasks or control one application from another.