Zapata metz para Nikon F80

Hola experto, a ver si puedes ayudarme.
Tengo una Nikon F80 que uso con un flash metz con zapata dedicada SCA 3000 (funciona ok) y otro flash cullman con sistema SCA 300 pero con zapata estándar. Sabes si el sistema SCA 300 funcinona con esta cámara o es totalmente incompatible? Funcionará al menos el TTL? Gracias.
Respuesta
He encontrado esto por la web.
Compatibility
As supplied, this flash can be used on any camera with a standard hot shoe for flash.
For dedicated use, SCA 300 modules are used (not included, but see below), and these are available for most manual focus 35mm cameras, plus some AF ones and many medium format SLR systems. The SCA system is a European industry standard, and is used by flash makers such as Metz, Cullmann, Regula, Osram and others.
Modules are available new and/or used for cameras including Canon A/T/F-1N, Canon T90, Olympus OM/Praktica, Minolta X/CLE/5000/7000/9000, Nikon MF, Nikon F3, Leica R4-R7, Rollei medium format, Ricoh KR, XR, Pentax MF/AF/645, Contax/Yashica, Bronica ETRSi/SQAi, Hasselblad, Mamiya RZ67 and Mamiya 645 Pro TL. AF modules were available for systems including Nikon AF, Canon EOS and Minolta Maxxum/Dynax.
Other SCA accessories are available (not supplied), including off-camera extension leads.
Please contact us if you have any questions about compatibility with your camera(s).
Se que esta en ingles, pero pone que ese sistema es compatible con nikon af que es la que tienes tu.