¿Cuántos días de asuntos propios tocan para mi convenio?

Hace nada me han cambiado el convenio por una renovación de contrato, y me gustaría saber cuantos días de asuntos propios tengo, en el caso de tenerlos, yo no lo he encontrado por ningún lado.

El convenio que toca es el de COMERCIO METAL - 0800765, como Auxiliar Técnico G6.

3 respuestas

Respuesta

No lo encuentro, ¿alguna ayuda más concreta?

Respuesta

En el capítulo 9 del convenio, artículo 36 vienen los permisos retribuidos. Puede ser que en vez de mirar el convenio directamente, estés mirando la prorroga y revisión del convenio de 2015 y por eso ahí no lo encuentres. Como no se pueden adjuntar documentos, no te remito directamente el convenio. Pero en google darás con él sin problemas.

Buenas tardes.

Seré el más tonto del mundo, pero no veo nada de cuanto corresponde, y creo que he mirado el convenio completo y correcto.

Se que no se puede linkear, ¿pero puedes hacer un copypaste del texto?

Gracias

Te copio y pego los artículos del convenio que necesitas. Espero que te ayuden. No olvides puntuar la respuesta.

Article 38. Llicència sense sou. (Permiso particular sin sueldo). Este convenio está en catalán. Pero puedes usar el traductor de google.

El treballador pot disposar, amb un preavís de 7 dies naturals, de fins a 24 hores anuals de llicència sense sou per
Atendre assumptes personals o familiars, mantenint-se l'alta en la Seguretat Social. Aquesta llicència no podrà utilitzarse
simultàniament per diversos treballadors de manera que alteri el normal funcionament de l'empresa i se sol·licitarà
preferentment a raó de jornades completes i mitges jornades. De mutu acord es podrà pactar la recuperació en lloc del
descompte de les hores realitzades.

El resto de permisos.

CAPÍTOL IX. Permisos i excedències. Article 36. Permisos especials retribuïts. A les parelles de fet que acreditin la seva situació d'acord amb els requisits establerts en la Llei 10/1998, de 15 de juliol, d'unions estables de parella (DOGC 23 de juliol de 1998), se'ls reconeixen els mateixos drets i obligacions respecte de tots els permisos reconeguts en el present article. El treballador, quan ho avisi amb prou antelació i ho justifiqui adequadament, podrà faltar o absentar-se del treball amb dret a remuneració de salari base o mínim de Conveni i complement "ad personam" (abans antiguitat), per algun dels motius i durant el temps que s'exposa a continuació: a) Per matrimoni: 20 dies naturals, quan tinguin una antiguitat a l'empresa superior als 5 anys, computats des de l'ingrés en aquesta i 15 dies naturals, quan la seva antiguitat en aquella sigui inferior a 5 anys. També corresponen 15 dies de permís a les parelles de fet; per acreditar la constitució de la parella de fet, a efectes del present paràgraf, el treballador/a que es constitueixi en parella de fet a partir de l'entrada en vigor del conveni, haurà de reunir els requisits establerts a la Llei 10/1998, de 15 de juliol, d’unions estables de parella (DOGC, 23 de juliol de 1998); aquesta llicència només es podrà concedir una vegada cada cinc anys. b) Un dia natural en cas de matrimoni de fills, germans, mare o pare. c) Per naixement de fill: dos dies naturals complets, o dotze hores laborables, dins del període de deu dies a elecció del treballador, que s'ampliarà amb un dia natural en cas de part abdominal (cesària). Si necessités realitzar un desplaçament a tal efecte podrà ampliar-se fins a tres dies més. d) Per defunció del cònjuge, el fill, el pare o mare d'un o altre cònjuge: 3 dies natur

e) En el supòsit d'accident, malaltia greu, hospitalització o intervenció quirúrgica sense hospitalització que requereixi repòs domiciliari del cònjuge, fill, pare o mare d'un o altre cònjuge, néts, avis o germans, i, per defunció de néts, avis o germans d'un o altre cònjuge: dos dies naturals, que podran ampliar-se fins a tres dies més, quan el treballador necessiti fer un desplaçament per aquest motiu. En cas d'hospitalització i mentre aquesta duri el treballador podrà gaudir dels dies de permís en dies diferents al del fet causant i el següent sempre que això no impliqui increment de jornades de treball amb permís. S’Entendrà que existeix desplaçament a efectes de l’ampliació prevista en els apartats c), d) i e) del present article quan el treballador, necessiti traslladar-se a una distància superior a 200 Kilòmetres. f) Durant 1 dia per trasllat del domicili habitual. g) El temps indispensable per al compliment d'un deure inexcusable de caràcter públic i personal. Quan consti un període determinat en una norma legal, sindical o convencional, caldrà atenir-se al que disposi aquesta pel que fa a la durada de l'absència i a la seva compensació econòmica. h) Pel temps establert per gaudir dels drets educatius generals i de la formació professional en els supòsits i en la forma que regula la legislació vigent. i) El treballador major de 57 anys, que causi baixa voluntària a l’empresa, i acrediti més de 10 anys de treball efectiu a la mateixa, podrà gaudir d’un permís retribuït de 2 mesos, quedant condicionat el dret al permís a què preavisi fefaentmentla data de la seva baixa voluntària amb una antelació mínima de 6 mesos. Aquest permís, llevat de pacte en contrari, es gaudirà durant els 2 mesos immediatament anteriors a la data de la seva baixa voluntària. Quan el treballador major de 57 anys, causi baixa voluntària a l’empresa, i acrediti més de 20 anys de treball efectiu a la mateixa, podrà gaudir d’un permís retribuït de 3 mesos, quedant condicionat el dret al permís a què preavisi fefaentment la data de la seva baixa voluntària amb una antelació mínima de 6 mesos. Aquest permís, llevat de pacte en contrari, es gaudirà durant els 3 mesos immediatament anteriors a la data de la seva baixa voluntària. Article 37. Acumulació d’hores de lactància. En desenvolupament de l'article 37.4 de l'ET s'estableix, sempre que existeixi preavís a l'empresa amb 15 dies d'antelació, l'acumulació de fins el 100% de les hores de lactància, les quals s'hauran de gaudir en jornades laborals completes immediatament després del permís maternal.

Respuesta

El Convenio del Metal es extenso y abarca a muchísimas empresas, posiblemente te sea de mayor utilidad mirar los pactos internos en tu empresa.