Que % corresponde a la legítima

Somos dos hermanos huérfanos de padre que tienen que recibir una herencia de su abuela que no hizo testamento, quisiéramos saber que tanto por ciento corresponde a LA LEGITIMA teniendo en cuenta que es en el territorio de CATALUÑA .

1 Respuesta

Respuesta
En primer lugar, si tu abuela no hizo testamento sus bienes pasan a ser de los hijos que hubiera tenido, y de haber premuerto vuestro padre a la abuela igualmente podéis reclamar la parte que le hubiera correspondido, por tanto no necesitáis acudir a la legítima, que sería 1/4 de los bienes a repartir entre los hijos (tu padre y hermanos) y lo resultante es lo que podrías reclamar (a repartir con tu hermano, claro) pero esto sería necesario en caso de tu abuela no le hubiera tenido en cuenta en el testamento.
Bibliografia: Codi de Successions
Article 323
Article 330
En la successió intestada, l'herència es defereix primerament als fills del causant, matrimonials, no matrimonials i adoptats, per dret propi, i als seus descendents per dret de representació, sens perjudici, si s'escau, de l'usdefruit vidual a què es refereix l'article següent.
Article 355
L'import de la llegítima és la quarta part de la quantitat base que resulta d'aplicar les regles següents: 1a Hom parteix del valor que els béns de l'herència tenien al temps de la mort del causant, amb deducció dels seus deutes i de les despeses de la seva darrera malaltia, de l'enterrament i del funeral
Article 357
Per a determinar la llegítima individual entre diversos legitimaris fan nombre el que es hereu, el legitimari que l'ha renunciada, el que ha estat desheretat justament i el declarat indigne de succeir el causant.
No obstant això, els fills o els descendents del desheretat o declarat indigne, que sigui fill del causant, són legitimaris per dret de representació.
Si os liais no dudéis en volverme a preguntar (puedo responder en catalán, cap problema ;)).