Sobre iguanes

Tinc una iguana a casa i he llegit que es molt bo donar-li 'hibisco'. He buscat informacio sobre aquest arbust i he trobat varis tipus. Saps quin tindria que donar-li a la iguana?. Com el puc identificar?.
Gracies anticipades.
Salutacions.
Artur

1 Respuesta

Respuesta
És cert que és bó donar fulles i flors d'hibisc a les iguanes, perquè així complementes i millores la seva dieta alimenticia amb les sals minerals que contenen aquestes plantes, de la mateixa manera també podries donar aliments vegetals semblants, com ara 'alfalfa', flors de rosa i fulles de plantes no tòxiques. Ja sabràs que les iguanes són animals vegetarians i un dèficit en alguns nutrients pot dur malaties greus per l'animal, especialment una inflamació a les extremitats trasseres del rèptil, per això la millor tàctica del criador, és oferir gran varietat de aliments. Concretament l'hibisc els hi encanta i seria MOLT encertat que en posassis una planta sencera i la mantinguessis viva en el terrari; aquesta pràctica és més utilitzada als països sudamericans on l'hibisc és més comú.
Respecte a l'hibisc, n'hi ha algunes espècies, però la més adequada es la hibiscus cisplatinus que és de procedència sudamericana, que és un arbust que floreix en estiu, amb unes flors precioses i rosades; el seu fruit, se l'anomena càpsula hispida i fructifica pels mesos de tardor i hivern. És una planta que necessita aigua i humitat, ja que és pròpia de les zones humides de Sudamèrica. Et posaria una foto, però no sé com fer-ho aquí, així que t'explicaré les diferències que hi ha entre l'hibiscus cisplatinus i l'hibiscus rosa-sinensis (de procedència asiàtica) en texte escrit: el cisplatinus, té la flor rosada, mentre que la rosa-sinensis sol ser vermella amb una columna que parteix enmig de la flor amb estigmes i estambres, molt llarga, mentre que la de la cisplatinus és més curta i prima. No obstamt, si vols una planta i vas a un centre especialitzat, podràs comprar l'espècie concreta que tu vulguis i així i tot, si posassis una rosa-sinensis enlloc d'una cisplatinus, tampoc no passaria res en absolut, perquè dubt que una contengui una qualitat i l'altra no, són plantes pràcticament iguals.
Si tens pensat donar hibisc a la teva iguana, ella t'ho agrairà, però faràs millor si ho alternes amb altres menjars; els més recomenables són aquells que tenguin una proporció del doble (o el triple) de calci que de fósfor... sabràs que el calci és un element vital per les iguanes i especialment pels seus óssos i per això els millors vegetals són els 'dientes de león', endibies, brècol, papaya, mango, síndria i colfloris; molt millor si ho dones alternant-les, per fer més variada la dieta de la iguana.
Esper haber-te servit d'ajuda i si vols qualque cosa més, no dubtis a escriure-me. Tant de bo tenguis molt sort amb la teva iguana i que la disfrutis durant molt de temps.
Mateu
PD: En tot cas, vigila que l'hibisc no hagi estat pulveritzat amb pesticides.