Sony modelo bravía KDL-40S3000

Tengo un problema con mi Sony modelo bravía KDL-40S3000
al prenderla queda en negro, y prende el led rojo de stand by
parapadea 2 veces luego una pausa y luego 2 veces y asi sucesivamente,
se que los parpadeos tiene algo que ver con lo que le pasa a la tele me podrias ayudar a saber que tiene y como solucianarlo

1 Respuesta

Respuesta
Te mando el significado de las falla por parpadeo del led, por lo que veo tenes un problema en la fuente de alimentacion de 3.3 volt si no sos experto te recomiendo que se lo lleves a un especialista de confianza y que tenga conocimiento avanzado del tema espero que te sirva saludos y por favor cerra la pregunta y valora gracias
Number of LED
Flashes
Error Description Checked Action
02 Balancer error. In normal mode. Goes into standby.
03 Power supply protection error. In normal mode. Goes into standby.
04 Panel error. In normal mode. Goes into standby.
05 NVM error. In initialisation state. Adds error to error menu.
06 IIC error. In normal mode. Adds error to error menu.
07 HDMI error. In initialisation state. Adds error to error menu.
08 Digital error. In normal mode. Adds error to error menu.
09 Tuner Error In initialisation state. Adds error to error menu.
10 Sound processor In initialisation state. Adds error to error menu.
11 WCG port error In initialisation state. Adds error to error menu.
12 WCG IC error In initialisation state. Adds error to error menu.
13 RTC error In initialisation state. Adds error to error menu.
FRCH error (Only models with
FRCH)
In initialisation state. Adds error to error menu.
Error Description Meaning/Related Fault
Balancer error. Balancer error/PANEL_DET (PMUX6.7) to low level, between 2.48V and 0.83V.
Power supply protection error. 5V, 3.3V or 1.8V failure/POWER_DET (P1_0) to high level.
Panel error. Inverter failure/PANEL_DET (PMUX6.7) to low level, less than 0.83V.
NVM error. EEPROM cannot be read or written.
IIC error. IIC bus cannot be correctly initialised.
HDMI error. HDCP cannot be set-up correctly.
Digital error. Digital CPU does not respond by DPI communication (Only for digital models).
Tuner Error IF circuit or PLL circuit does not respond to IIC commands.
Sound processor MSP3410G IC does not respond to IIC commands.
WCG port error FPGA has not been configured properly by HW.
WCG IC error FPGA Wide Colour Gamut device does not respond to IIC commands.
RTC error RTC IC does not respond to IIC commands (Only for digital models).
FRCH error Only in FRCH models, when communication through IIC fails.