Calacan

Hola, alguien me podría decir donde puedo descargar o conseguir la película de Calacan.

1 Respuesta

Respuesta
Soy David Huélamo, director del portal de cine español www.nochedecine.com y he revisado toda la información relacionada con la película que buscas que es la siguiente:
Calacan
Director: Luis Kelly Ramírez
Genre: Musical
Main Cast: David Gonzalez, Humberto Leon, Sylvia Guevara, Emilio Ebergneyi
Release Year: 1985
Country: ES/MX
Run Time: 80 minutes
MPAA Rating: R
Plot
This Mexican children's film concerns a most unchildlike subject: the traditional "Day of the Dead" celebration. David Gonzalez plays a small boy who discovers that the Devil plans to take over the festival. His Satanic Majesty's master plan is to replace the sugar skulls made in Calacan with cheap plastic imitations. Gonzalez foils this (literally) diabolical scheme with the help of the festival's "skeleton boy." You don't have to be Mexican to understand Calacan, but it sure helps. ~ Hal Erickson, All Movie Guide
Cast
David Gonzalez - Ernesto
Humberto Leon - Felipe
Sylvia Guevara
Emilio Ebergneyi
Tienes una opción muy valida y es que al estar descatalogada puedes contactar con la Filmoteca de méxico para hacerte con una copia, suele ser un servicio generalizado de las filmotecas, te adjunto la dirección:
http://www.filmoteca.unam.mx/
David Huélamo
www.nochedecine.com
Hola, muchísimas gracias por la respuesta, aunque siendo de Querétaro no se como podría conseguir una copia sin la necesidad de ir hasta la ciudad de México.