Ejercicios de inglés, completar frases con las palabras correspondientes

Complete the sentences with the verb in the correct  form
A) you always ... My birthday (FORGET)
b) she never... To me (listen)
c) They usually... Coffee after their evening meal (drink)
d) I ... To work when the weather (drive)
Cold
e) my parents usually ... To our house on sundays. (Come)
f) THEY ... TWO LANGUAGES AT SCHOOL (learn)
g)THE VILLAGE SHOP... AT 8 O'CLOCK IN THE MORNING (open)
h)we... Her a diary every year. (Give)
i) he oflen ..............................with his brother .(fight)
j)You never ... Me mi whith my homework (help)
k)big dogs ... A lot of exercise. (Like)
l)he... Arabic.(Undersland)
m)lessons... At 9 o'clock every morning. ( Start)
Me alludas porque hay algunas que no las entiendo ii son estas a parte de unas 50 que me faltan pero me preocupan estas mas que nada

4 respuestas

Respuesta
Los pronombres "he, she, it" se les pone una "s" al final
Los pronombres "I, you, they" no.
Forget, listens, drink, drive - is, come, learn, opens, give, fights, help, like, understands, start.
Respuesta
a.-Forget b.- listens c.-drink d.- drive e.- come f.- learn g.- opens h.- give i.-fights j.- help k like l.- understands m.- start
Bueno ahi estan cuidate saludos
Respuesta
A) You always .forgive my birthday (FORGET)
b) She never..listens... to me (listen)
c) They usually...drink... coffee after their evening meal (drink)
d) I go driving to work when the weather (drive)
Cold
e) MY PARENTS USUALLY come TO OUR HOUSE ON SUNDAYS. (Come)
f) THEY are learning/learn (depende, porque puede ser que lo estén aprendiendo en este momento, o siempre) TWO LANGUAGES AT SCHOOL (learn)
g)THE VILLAGE SHOP.Opens AT 8 O'CLOCK IN THE MORNING (open)
h)We.Give her a diary every year. (Give)
i) He often fights with his brother .(fight)
j)You never .help me mi with my homework (help)
k)Big dogs like a lot (aqui seria 'doing exercise'. A lo mejor se ha confundido la profesora) exercise. (Like)
l)He understands arabic.(Understand)
m)Lessons start at 9 o'clock every morning. ( Start)
Me alludas porque hay algunas que no las entiendo ii son estas a parte de unas 50 que me faltan pero me preocupan estas mas que nada
Respuesta
-1
Espero que no se demasiado tarde para contestar bel15:
a) Forget b) listens c) drink
d) drive e) come f) learn
g) opens h) give i) fights
j) help k) like l) underlands
m) start
Después de haber contestado debo decir que todas son oraciones que designan acciones habituales por tanto todas van en present simple.